Resenha: Nosella, P. (2012). Origens da Pedagogia da Alternância no Brasil. Vitória: Edufes.

Autor/innen

  • Eucinéia Regina Müller Universidade Federal do Espírito Santo - UFES
  • Erineu Foerste Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e7179

Abstract

The work in question is a review of the book “Origins of Pedagogy of Alternation in Brazil”. It is the result of Professor Paolo Nosella's Master's study carried out at the Pontifical Catholic University of São Paulo, defended in March 1977. The research in question had as its original title “A new education for rural areas: systematization and problematization of the educational experience of schools of the agricultural family of the Promotional Education Movement”, under the guidance of Dermeval Saviani.

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Autor/innen-Biografien

Eucinéia Regina Müller, Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Espírito Santo (UFES).

Erineu Foerste, Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

Professor Doutor em Educação. Coordenador do Grupo de Pesquisa “Culturas, Parceria e Educação do Campo” PPGE-UFES.

Literaturhinweise

Nosella, P. (2012). Origens da Pedagogia da Alternância no Brasil. Vitória: Edufes.

Veröffentlicht

2020-06-29

Zitationsvorschlag

Müller, E. R., & Foerste, E. (2020). Resenha: Nosella, P. (2012). Origens da Pedagogia da Alternância no Brasil. Vitória: Edufes. Brazilian Journal of Rural Education, 5, e7179. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e7179