Resenha: Nosella, P. (2012). Origens da Pedagogia da Alternância no Brasil. Vitória: Edufes.
DOI:
https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e7179Resumen
A obra em questão é uma resenha do livro “Origens da Pedagogia da Alternância no Brasil”. É o resultado do estudo de Mestrado do professor Paolo Nosella realizado na Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, defendida em março de 1977. A pesquisa em questão trazia como título original “Uma nova educação para o meio rural: sistematização e problematização da experiência educacional das escolas da família agrícola do Movimento de Educação Promocional”, sob a orientação de Dermeval Saviani.
Descargas
Citas
Nosella, P. (2012). Origens da Pedagogia da Alternância no Brasil. Vitória: Edufes.
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Proposal for Copyright Notice Creative Commons
1. Policy Proposal to Open Access Journals
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
A. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows sharing the work with recognition of its initial publication in this journal.
B. Authors are able to take on additional contracts separately, non-exclusive distribution of the version of the paper published in this journal (ex .: publish in institutional repository or as a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
C. Authors are permitted and encouraged to post their work online (eg .: in institutional repositories or on their website) at any point before or during the editorial process, as it can lead to productive exchanges, as well as increase the impact and the citation of published work (See the Effect of Open Access).