Dossier temático: Política y Gestión de la Educación en Tiempos de Retiro en Derechos Sociales y Congelación de la Esfera Pública

Autores/as

  • Rosilene Lagares Universidade Federal do Tocantins - UFT
  • Roberto Francisco de Carvalho Universidade Federal do Tocantins - UFT
  • Ney Cristina Monteiro de Oliveira Universidade Federal do Pará - UFPA

DOI:

https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e11142

Resumen

The organizers of the Dossier understand that the debate on education policy and management is articulated to the understanding of public value, "everyone's right to education," and the duty of the State, translated into social public policies, whose operationalization occurs through educational and school management, tensioned by the democratic-participative and strategic-enterprise perspectives. The production of theoretical-practical knowledge that covers educational and school policy and management is necessary to explain the contradictions between the instrumental and emancipatory formative perspectives of school education. We invite you to read the dossier on the agenda that intends to contribute to the field of public policy and educational management, focusing on the debate on the production of policies in times of reactionary conservatism, the tension between the public and private spheres, between democratic management and managerial management.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Rosilene Lagares, Universidade Federal do Tocantins - UFT

Pós-Doutora em Educação (Unoesc), Doutora e Mestre em Educação (UFG). Graduada em Pedagogia (UFG). Professora da Universidade Federal do Tocantins, Campus Palmas, Curso de Pedagogia e Programa de Pós-Graduação em Educação/Mestrado e Doutorado em Educação na Amazônia (PPGDA). Líder do Grupo de Estudos, Pesquisa e Extensão em Educação Municipal na UFT e do Observatório de Sistemas e Planos de Educação do Tocantins. Filiada Anped e Anpae.

Roberto Francisco de Carvalho, Universidade Federal do Tocantins - UFT

PhD em Políticas Públicas e Formação Humana (UERJ); Doutor e Mestre em Educação pela Universidade Federal de Goiás (UFG); e Professor Associado da Universidade Federal do Tocantins (UFT)/Campus de Palmas, atuando nos Cursos de Licenciatura em Filosofia e Teatro e Mestrado Profissional em Educação (PPPGE); Líder do Grupo de Estudo e Pesquisa Práxis Socioeducativa e Cultural (PRÁXIS).

Ney Cristina Monteiro de Oliveira, Universidade Federal do Pará - UFPA

Doutora em Educação (Currículo) pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2000), Pós Doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Paraná (UFPR). Professora Titular do NEB/UFPA, docente dos Programas de Pós Graduação em Currículo e Gestão da Escola Básica (PPEB) e Doutorado em Educação na Amazônia (PGEDA). Pesquisadora da área de políticas educacionais, com ênfase no planejamento e monitoramento das metas do PNE 2014 nos estados e municípios e políticas públicas de educação integral e de tempo integral.

Citas

Lagares, R., Carvalho, R. F., & Oliveira, N. C. M. (2020). Dossiê temático: Política e Gestão da Educação em Tempos de Retrocessos nos Direitos Sociais e Liofilização da Esfera Pública. Rev. Bras. Educ. Camp., 5, e11142. http://dx.doi.org/10.20873/uft.rbec.e11142

Publicado

2020-12-04

Cómo citar

Lagares, R., Francisco de Carvalho, R., & Oliveira, N. C. M. de. (2020). Dossier temático: Política y Gestión de la Educación en Tiempos de Retiro en Derechos Sociales y Congelación de la Esfera Pública. Revista Brasileña De Educación Rural, 5, e11142. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e11142

Número

Sección

Dossiê temático: Política e Gestão da Educação em Tempos de Retrocessos

Artículos más leídos del mismo autor/a